כמה עולה לפרסם בפייסבוק?
פרסום בפייסבוק הפך זה מכבר לכלי רב עוצמה בתמהיל הפרסום של כל בעל עסק קטן כגדול ורבים בוחרים לפרסם רק בפייסבוק ולא לנסות אפילו את החלופות האחרות שקיימות בעולם הפרסום. הסיבות לכך הם כמה יתרונות מובהקים שיש לפרסום בפייסבוק, והם מצטרפים לעלות המשתלמת של פרסום בפייסבוק.
פרסום בפייסבוק נחשב לערוץ השיווק המרכזי של מרבית בעלי העסקים כיום, בעיקר אלו שמוגדרים קטנים או אפילו עסק של אדם אחד. עבור העסקים הללו תקציב הפרסום מוגבל יחסית, ולכן חשוב להם להשיג יחס של עלות-תועלת בצורה האפקטיבית ביותר האפשרי. פרסום בפייסבוק בהחלט נותן את המענה הזה טוב יותר מכל חלופה אחרת במרבית המקרים.
מדוע משתלם לפרסם בפייסבוק?
הפרסום בפייסבוק משתלם במיוחד למי שיש להם תקציב פרסום קטן יחסית (מאות עד אלפי שקלים בחודש לכל היותר). הרשת החברתית המובילה בעולך ובישראל מודעת לכוח שלה והיא מתקיימת בזכות שירותי הפרסום שהיא מעניקה לעסקים בדרך מתקדמת וחכמה.
הפרסום בפייסבוק מבוסס על המידע הרב שהיא אוגרת על החברים בה ולכן יכולה להציע ללקוחות העסקיים שלה לפלח ולסנן את קהל הלקוחות הרלוונטי עבורם מבלי שיצטרכו לפרסם בתקציבים גבוהים לקהל רחב שרובו איננו רלוונטי (כמו בעיתונים, רדיו או פליירים וכדומה).
איך ניתן לפרסם בפייסבוק בצורה מקצועית?
על מנת שתוכלו לפרסם את העסק שלכם בפייסבוק אתם צריכים ראשית כל בעמוד עסקי נוסף על עמוד הפרופיל הפרטי שיש לכם. פתיחת עמוד עסקי בפייסבוק היא קלה ומהירה ואפשר לעשות זאת עצמאית. בוחרים שם לדף, מעלים תמונת נושא ותמונה של הלוגו, פרטים אודות העסק ואמצעים ליצירת קשר, ויש לכם דף עסקי פעיל בפייסבוק.
כעת כשיש לכם דף עסקי פעיל בפייסבוק כל שנותר לכם הוא לנהל את הדף. ניהול עמוד עסקי בפייסבוק דורש ממכם להעלות תכנים רלוונטיים למקצוע או לשירות שאתם מציעים. חדשות מהתחום, טיפים שימושיים, תעודות או המלצות שקיבלתם לאחרונה וכן הלאה. כל מה שיעזור לחיזוק המיתוג המקצועי שלכם ברשת פייסבוק.
השלב הבא הוא להגיע ללקוחות רלוונטיים שלכם באמצעות פרסום ממוקד כפי שציינו קודם לכן.
כמה עולה פרסום בפייסבוק?
הפרסום יעלה לכם לפי מידת החשיפה שתרצו לקבל וגודל קהל היעד. מרבית העסקים הקטנים משקיעים 1000-2000 שח בחודש בפרסום ממומן בפייסבוק ואילו אחרים משקיעים מעט פחות או יותר מכך כמובן. הכל לפי הגדרות קהלי היעד שלכם וסוג הפרסום שבחרתם לבצע.
במידה והקהל שלכם הוא רק אימהות מהעיר חיפה אז העלות שלכם תהיה של מאות שח לשבוע לכל היותר ומצד שני אם אתם פונים לכל הגברים בישראל אז העלות תהיה לפחות 1000 שח בחודש כדי להשיג תוצאות אפקטיביות. הכל יחסי לרמת המיקוד וגודל הקהל שתבחרו.
היתרון של שיווק בפייסבוק הוא שאתם שולטים בתקציב שלכם ויכולים לחלק אותו לפי הפרסומים שתחליטו לעשות. לדוגמא תוכלו לבחור לנהל קמפיין לידים שמבקש מקהל היעד למלא טופ שליצירת קשר אתכם ולהשקיע בכך 1000 שח לחודש ובמקביל להשקיע פעם בשבוע 200-300 שח בפוסט שיווק שתבחרו לפרסם ברבים לקהל היעד. תמיד תוכלו להגדיל את התקציב או לעצור פרסום.
המאמר נכתב בשיתוף עם חברת Viral Marketing אשר מציעה פתרונות שיווק דיגיטלי לעסקים.